24.10.2019 N 3304-04/43942-05 Щодо контролю у сфері публічних закупівель

МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ

ЛИСТ
від 24.10.2019 р. N 3304-04/43942-05

Офісу Генерального прокурора

Щодо контролю у сфері публічних закупівель

Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України у зв'язку з надходженням численної кількості звернень від органів прокуратури щодо здійснення контролю та перевірок у сфері публічних закупівель, визнання недійсними результатів закупівель та укладених договорів, наявності підстав для представництва інтересів держави у суді повідомляє.

Закон України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 N 922-VIII (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.

Відповідно до частини першої статті 7 Закону Уповноважений орган здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель у межах повноважень, визначених цим Законом. Основні функції Мінекономіки визначено статтею 8 Закону.

Згідно з частиною третьою статті 7 Закону центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснює контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією, цим Законом та іншими законами України.

Антимонопольний комітет України та Рахункова палата здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.

Згідно з частиною першою статті 71 Закону моніторинг закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його територіальні органи.

Відповідно до Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 N 43, Державна аудиторська служба України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю. Пунктом 4 указаного Положення установлено, що Держаудитслужба відповідно до покладених на неї завдань реалізує державний фінансовий контроль через здійснення: державного фінансового аудиту; перевірки закупівель; інспектування (ревізії); моніторингу закупівель.

Згідно з частиною третьою статті 8 Закону Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав та законних інтересів осіб, пов'язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює постійно діючу адміністративну колегію (колегії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Рішення постійно діючої адміністративної колегії (колегій) приймаються від імені Антимонопольного комітету України.

Відповідно до статті 41 Закону України від 02.07.2015 N 576-VIII "Про Рахункову палату" Рахункова палата у разі виявлення при здійсненні заходів державного зовнішнього фінансового контролю (аудиту) ознак кримінального або адміністративного правопорушення повідомляє про них відповідні правоохоронні органи. Відповідні правоохоронні органи за наслідками розгляду матеріалів Рахункової палати інформують її про вжиті заходи реагування.

Ураховуючи частину другу статті 19 Конституції України, норми Закону та Положення про Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 N 459 (зі змінами), здійснення контролю у сфері публічних закупівель та вжиття заходів за їх результатами не належить до компетенції Мінекономіки як Уповноваженого органу у сфері публічних закупівель. З огляду на викладене, просимо Офіс Генерального прокурора довести до відома регіональних та окружних прокуратур, що у разі необхідності здійснення контролю, проведення перевірок та моніторингу у сфері публічних закупівель, а також вжиття заходів, зокрема, пов'язаних з представництвом в суді інтересів держави, у тому числі щодо подання позовних заяв про визнання договорів про закупівлю недійсними тощо, слід звертатися до тих органів влади, до компетенції яких віднесені відповідні повноваження згідно з статтею 7 Закону та інших законів.

Довідково повідомляємо, що відповідно до статті 8 Закону Мінекономіки з метою надання узагальнених відповідей рекомендаційного характеру з питань закупівель на інформаційному ресурсі Уповноваженого органу у мережі Інтернет за адресою: www.me.gov.ua у підрубриці "Узагальнені відповіді" рубрики "Публічні закупівлі" розділу "Діяльність" розміщено листи від 02.08.2016 N 3302-06/24156-06 та від 16.04.2019 N 3304-04/16225-06 "Щодо оскарження, здійснення контролю та моніторингу закупівель", копії яких додаються.

Водночас отримати безоплатну консультацію рекомендаційного характеру з питань закупівель можна на офіційному веб-сайті Мінекономіки за адресою в мережі Інтернет: www.me.gov.ua у підрубриці "Консультації" рубрики "Публічні закупівлі" розділу "Діяльність".

Одночасно зазначаємо, що листи Міністерств не встановлюють норм права, носять виключно рекомендаційний та інформативний характер.

 

Перший заступник Міністра
розвитку економіки, торгівлі та
сільського господарства України

П. Кухта

 

 Ліцензійні програми за ціною виробника

 Для автоматизації визначення вартості будівництва - нового, реконструкції, капітального ремонту та технічного переоснащення Повний набір діючих в Україні будівельних нормативних документів та актів в останній редакції Нормативи і інструменти для впровадження та розрахунку всієї кошторисної і підрядної документації