МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 20.08.2019 р. N 3301-04/34980-06
Органам державної влади, органам місцевого самоврядування, установам, організаціям, підприємствам та іншим суб'єктам сфери публічних закупівель
Щодо розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі
Одним із принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом України "Про публічні закупівлі", є максимальна економія і ефективність. Запорукою ефективного та успішного
проведення процедур закупівель є їх оптимальне планування. Важливий етап планування закупівель - визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Так, заниження очікуваної вартості закупівлі може призводити до відсутності інтересу до закупівлі з боку учасників ринку і, як наслідок, неуспішності такої закупівлі. Встановлення ж очікуваної вартості завищеного розміру може нівелювати принцип максимальної економії.
Разом з тим на даний час нормативно не врегульовано питання визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, у зв'язку з чим у замовників часто виникають питання щодо шляхів та методів оптимального визначення вартості закупівлі на етапі її планування.
З метою удосконалення системи публічних закупівель та забезпечення виконання міжнародних зобов'язань України у цій сфері шляхом гармонізації основних положень Закону України "Про публічні закупівлі" до відповідних директив Європейського Союзу Мінекономрозвитку розроблено проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель", який на даний час знаходиться на погодженні в Державній регуляторній службі України. Серед іншого, Законопроектом передбачено затвердження Уповноваженим органом примірної методики розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі.
На даний час Мінекономрозвитку проведено підготовчу роботу щодо опрацювання підходів до визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, в ході якої було узагальнено практику окремих замовників щодо цього питання, а також досвід державної установи "Професійні закупівлі", набутий під час її роботи в рамках пілотного проекту у якості централізованої закупівельної організації.
Крім того, значну увагу приділено вивченню європейських практик. Зокрема, Мінекономрозвитку опрацьовано звіт Проекту технічної допомоги ЄС "Підтримка впровадження Стратегії реформування публічних закупівель/ Дорожньої карти для гармонізації законодавства в Україні" (далі - Проект ЄС) "Найкращі практики ЄС щодо ринкових консультацій"; питання визначення очікуваної вартості предмета закупівлі в країнах ЄС було також обговорено на семінарі за участю представників Мінекономрозвитку, організованому програмою ЄС-ОЕСР.
За результатами цієї роботи Мінекономрозвитку напрацьовано проект примірної методики розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі (далі - Проект методики) (додаток 1*).
____________
* Не наводиться.
Оскільки оптимальне визначення очікуваної вартості закупівлі є передумовою ефективного планування, успішного проведення процедур закупівель та досягнення максимальної економії, зазначений Проект методики може використовуватись замовниками на власний розсуд як основа для підготовки та затвердження власних методик розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі.
Крім того, Мінекономрозвитку просить надавати зауваження та пропозиції для опрацювання та врахування під час роботи над примірною методикою розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі, яка буде затверджена після прийняття змін до Закону України "Про публічні закупівлі".
Водночас повідомляємо, що ознайомитись зі звітом Проекту ЄС "Найкращі практики ЄС щодо ринкових консультацій" з описом суті і значення ринкових перед-тендерних консультацій та кращих практик ЄС, а також рекомендацій для використання цього інструменту в Україні, можна за посиланням https://bitly.su/gHNYK7G.
Одночасно зазначаємо, що листи Міністерства не встановлюють норм права, носять виключно рекомендаційний та інформативний характер.
Додаток на 10 арк.
Директор департаменту регулювання | Л. Лахтіонова |