МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
21.06.2019 N 873
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
15 липня 2019 р. за N 783/33754
Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 23 квітня 2018 року N 414
Відповідно до абзацу другого підпункту 10 пункту 2 розділу I Закону України 06 вересня 2018 року N 2541-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх
послуг", пункту 33 розділу I Закону України 22 листопада 2018 року N 2621-VIII "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України", абзацу третього пункту 4 Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2017 року N 88 (зі змінами), та з метою забезпечення осіб з особливими потребами спеціальними засобами корекції психофізичного розвитку, допоміжними засобами для навчання дітей з особливими освітніми потребами в усіх типах закладів освіти
НАКАЗУЮ:
- Внести до наказу Міністерства освіти і науки України від 23 квітня 2018 року N 414 "Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 травня 2018 року за N 582/32034, такі зміни:
1) заголовок наказу викласти в такій редакції:
"Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах (групах) закладів освіти";
2) пункт 1 викласти в такій редакції:
"1. Затвердити Типовий перелік спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах (групах) закладів освіти, що додається.".
- Затвердити Зміни до Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 23 квітня 2018 року N 414, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 травня 2018 року за N 582/32034, що додаються.
- Директорату інклюзивної та позашкільної освіти (Хіврич В. В.) подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України у встановленому законодавством порядку.
- Департаменту забезпечення документообігу, контролю та інформаційних технологій (Єрко І. А.) в установленому порядку зробити відмітку у справах архіву.
- Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства освіти і науки України від 01 квітня 2019 року N 423 "Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних групах закладів дошкільної освіти", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17 квітня 2019 року за N 403/33374.
- Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра.
- Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Т. в. о. Міністра | П. Хобзей |
ПОГОДЖЕНО: |
|
Виконавчий директор Громадської | Н. Скрипка |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти і науки України
21 червня 2019 року N 873
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
15 липня 2019 р. за N 783/33754
Зміни
до Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти
- Заголовок Типового переліку викласти в такій редакції:
"Типовий перелік спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах (групах) закладів освіти".
- У розділі I:
1) у пункті 1:
після підпункту 1.5 доповнити новими підпунктами 1.51, 1.52 такого змісту:
"
| 1.51. Ламінатор формату А4 (216 х 303): |
| 1.52. Різак для паперу (А4): |
";
у підпункті 1.6:
слова "призначення - функціональна заміна стандартної комп'ютерної клавіатури" замінити словами "призначення - для забезпечення доступу до інформації особи з порушенням зору";
слова (JAWS for Windos, NVDA) виключити;
підпункт 1.7 викласти в такій редакції:
"
| 1.7. Брайлівський дисплей: |
";
у пункті 1.10 слова "Piaf, Zyfuse" виключити;
у пункті 1.11 слово "Sara" виключити;
2) пункт 2 доповнити новими підпунктами такого змісту:
"
| 2.3. Інтерактивна підлога: |
| 2.4. Фланелеграф для фронтальної та індивідуальної роботи: |
".
- У розділі II:
1) пункт 1 доповнити новим підпунктом такого змісту:
"
| 1.101. Комп'ютерний слухо-мовленнєвий комплекс: |
";
2) пункт 5 доповнити новими підпунктами такого змісту:
"
| 5.6. Спеціалізовані комп'ютерні програми для розвитку зорових функцій, формування навичок орієнтування у просторі: |
| 5.7. Комп'ютерні програми навчального призначення: |
| 5.8. Комп'ютерні логопедичні програми для корекційної роботи: призначення - забезпечення корекції загального недорозвитку мовлення у дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку, проведення артикуляційної гімнастики, формування звуковимови, фонематичного сприймання, лексико-граматичної будови, зв'язного мовлення, збагачення словника тощо; |
| 5.9. Комп'ютерні логопедичні тренажери для закріплення правильної вимови: |
".
- Доповнити Типовий перелік новим розділом такого змісту:
"
II1. Засоби корекції ігрової діяльності осіб з особливими освітніми потребами різного віку та з різними порушеннями психофізичного розвитку | |
1. Дидактичні матеріали для розвитку ігрової діяльності | 1.1. Ігри для дітей раннього віку: |
| 1.2. Розвивальні ігри: |
| 1.3. Ляльки, відповідні атрибути: |
| 1.4. Обладнання й атрибути для рольової творчої гри: |
| 1.5. Моделі предметів навколишнього світу: |
| 1.6. Конструкторсько-будівельні іграшки: |
| 1.7. Іграшковий транспорт, атрибути: |
| 1.8. М'яконабивні іграшки різного розміру і виду: |
| 1.9. Іграшкові інструменти: |
| 1.10. Приладдя для малювання: |
| 1.11. Обладнання для театралізованої діяльності: |
| 1.12. Розвивальні ігри для сюжетної, рольової гри: |
| 1.13. Демонстраційний матеріал: |
| 1.14. Спортивне знаряддя: |
| 1.15. Ігри на друкованій основі: |
".
- У розділі IV:
1) у пункті 2:
цифру та слова "2. Засоби для сенсомоторної інтеграції, корекції когнітивної сфери (передусім для дітей з розладами аутистичного спектра й синдромом гіперактивності та дефіцитом уваги)" замінити цифрою та словами "2. Засоби для сенсомоторної інтеграції, корекції когнітивної сфери (зокрема для осіб з розладами аутистичного спектра й синдромом гіперактивності та дефіцитом уваги)";
доповнити пункт новими підпунктами такого змісту:
"
| 2.4. Набори зображень для вивчення кольорів та форм, посібники на засвоєння сенсорних еталонів (колір, форма, величина): |
| 2.5. Книжки, посібники для засвоєння понять "однакове - різне", категорій; із сюжетною тематикою тощо: |
| 2.6. Посібники на засвоєння понять "частина - ціле": |
| 2.7. Набори "Зорове сприйняття" різного рівня складності: |
| 2.8. Набори для сенсорної гри, спортивно-ігрові набори: |
| 2.9. Сенсорна (чуттєва) розвивальна коробка: |
| 2.10. Дидактичні настільні ігри: |
| 2.11. Роздатковий матеріал, набори мотиваційних предметів (зокрема для корекції небажаної поведінки): |
| 2.12. Дидактичні матеріали для розвитку логічного мислення: призначення - розвиток асоціативного мислення, навичок аналізу та синтезу, сортування за функціями, категоріями та ознаками; |
| 2.13. Дидактичні матеріали для вивчення професій та їх функцій: призначення - формування уявлення про професії, розвиток навичок розрізнення та найменування; |
| 2.14. Дидактичні матеріали для вивчення складу числа з додатковими аксесуарами: |
| 2.15. Іграшки з розвитку дихальних функцій: |
| 2.17. Лінійки для звукового аналізу: |
| 2.18. Набори схем звукового, складового, синтаксичного аналізу: |
| 2.19. Дидактичні та методичні матеріали: |
| 2.20. Наочні посібники: |
";
2) у пункті 3:
доповнити новими підпунктами такого змісту:
"
| 3.11. Друковані таблиці для формування та розвитку мовлення, матеріали з використання засобів альтернативної комунікації: |
| 3.12. Комунікативні картки PECS: |
| 3.13. Засоби альтернативної комунікації та інші матеріали, комунікативні картки із символами альтернативної комунікації та інші матеріали, які містять символи альтернативної комунікації, зокрема посібники, інші друковані видання та матеріали (книжки, настільні ігри, плакати, ігрові альбоми, інші матеріали); |
";
в абзацах сьомому, восьмому пункту 3.7 слово "велкро" виключити.
- У розділі V:
1) назву розділу викласти у такій редакції:
"V. Обладнання для забезпечення корекції мовленнєвої сфери осіб з особливими освітніми потребами, в тому числі з тяжкими порушеннями мовлення";
2) у пункті 2 цифру та слова "2. Комплекти логопедичних інструментів для постановки звуків" замінити цифрою та словами "2. Обладнання та інструменти для розвитку мовленнєвої сфери";
підпункт 2.11 виключити;
доповнити пункт новими підпунктами такого змісту:
"
| 2.11. Електромасажер для логопедичного масажу: |
| 2.12. Апарат для корекції заїкання: |
| 2.13. Набір вібраційного язикового моторного інструменту: |
| 2.14. Витратні матеріали для користування зондами: |
".
- Підпункт 1.3 пункту 1 розділу VI після слів "побудова власного тексту за опорними словами, ілюстраціями, відеоматеріалами;" доповнити словами "символами альтернативної комунікації;".
- У розділі VII:
1) підпункт 1.7 пункту 1 виключити.
У зв'язку з цим підпункти 1.8 - 1.19 вважати підпунктами 1.7 - 1.18;
2) абзац дванадцятий підпункту 3.1 пункту 3 викласти в такій редакції:
"операційна система з програми мовленнєвого доступу до інформації;".
- У розділі VIII:
1) пункт 5 доповнити новими підпунктами такого змісту:
"
| 5.17. Прилади для відтворення звуків: |
| 5.18. Пов'язки для виключення зору: |
| 5.19. Окуляри з зеленим склом: |
";
2) у пункті 6:
у підпункт 6.2 викласти у такій редакції:
"
| 6.2. Конструктор: |
";
доповнити пункт новими підпунктами такого змісту:
"
| 6.4. Рухові модулі "сканер-сфера": |
| 6.5. Зорові маршрути за системою В. Ф. Базарного: |
| 6.6. Посібник "Моталочки": |
| 6.7. Набір геометричних фігур: |
".
- У розділі IX:
1) назву розділу викласти в такій редакції:
"XI. Обладнання для ресурсної кімнати*";
2) у пункті 1:
підпункт 1.1 викласти в такій редакції:
"
| "1.1. Меблі: |
";
підпункт 1.3 викласти в такій редакції:
"
| 1.3. Додаткове обладнання: |
".
- У тексті Типового переліку слово "дітей" в усіх відмінках замінити словом "осіб" у відповідних відмінках.
Т. в. о. генерального директора | Л. Самсонова |