ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
від 01.11.2019 р. N 1141/6/99-00-04-01-04-15/ІПК

Державна податкова служба України відповідно до статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення Товариства щодо використання напівпричепів-цистерн в якості пересувних акцизних складів для заправлення пальним власного рухомого складу та повідомляє таке.

Товариство зазначило, що є платником акцизного податку, здійснює діяльність з видобування марганцевої руди, отримало ліцензії на право зберігання пального, зареєструвало власні акцизні склади, з яких відпускає паливо для заправки власного рухомого складу, та планує в господарській діяльності використовувати напівпричепи-цистерни.

Враховуючи викладене, Товариство запитує:

  1. Чи вважається напівпричіп-цистерна пересувним акцизним складом?
  2. Чи не буде порушенням вимог чинного законодавства:

якщо напівпричепи-цистерни будуть доставлені до місць заправлення паливних баків не паливозаправниками, а іншими транспортними засобами?

якщо об'єм пального, заправлений в паливозаправник або напівпричіп-цистерну, буде використовувати для заправлення паливних баків протягом тижня або і більшого періоду?

  1. Чи необхідно обладнувати напівпричепи-цистерни витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками?

До питань 1 і 2

Відповідно до абзацу п'ятого частини першої статті 1 Закону України від 5 квітня 2001 року N 2344 "Про автомобільний транспорт" автомобільний транспортний засіб - колісний транспортний засіб (автобус, вантажний та легковий автомобіль, причіп, напівпричіп), який використовується для перевезення пасажирів, вантажів або виконання спеціальних робочих функцій.

Законом України від 23 листопада 2018 року N 2628 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів" доповнено підпункт 14.1 статті 14 Кодексу підпунктом 14.1.61, згідно з яким акцизний склад пересувний - транспортний засіб (автомобільний, залізничний, морський, річковий, повітряний, магістральний трубопровід), на якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий на митній території України.

Абзацом другим підпункту 14.1.61 пункту 14.1 статті 14 Кодексу передбачено, що транспортний засіб набуває статусу акцизного складу пересувного протягом періоду його використання для:

а) переміщення в ньому митною територією України пального або спирту етилового, що реалізується (крім пального або спирту етилового, що переміщується митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним підпунктом "а" пункту 2 частини другої статті 91 Митного кодексу України);

б) зберігання в ньому пального або спирту етилового на митній території України;

в) ввезення пального або спирту етилового на митну територію України, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначених статтею 229 цього Кодексу.

Не є акцизним складом пересувним транспортний засіб, що використовується суб'єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки (абзац шостий підпункту 14.1.61 пункту 14.1 статті 14 Кодексу).

Отже, напівпричіп-цистерна підпадає під визначення автомобільного транспортного засобу. При цьому з урахуванням підпункту 14.1.61 пункту 14.1 статті 14 Кодексу та описаного у зверненні Товариства випадку напівпричіп-цистерна, в якій переміщується та/або зберігається пальне, набуває статусу акцизного складу пересувного протягом періоду його використання для переміщення митною територією України пального та заправлення паливних баків рухомого складу, в тому числі у разі його перевезення іншими транспортними засобами, ніж паливозаправники.

До питання 3

Згідно з абзацом п'ятим підпункту 230.1.5 пункту 230.1 статті 230 Кодексу транспортні засоби, що використовуються для переміщення на митній території України пального або спирту етилового, не облаштовуються витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).

_________

 Ліцензійні програми за ціною виробника

 Для автоматизації визначення вартості будівництва - нового, реконструкції, капітального ремонту та технічного переоснащення Повний набір діючих в Україні будівельних нормативних документів та актів в останній редакції Нормативи і інструменти для впровадження та розрахунку всієї кошторисної і підрядної документації